יפעת ונונו - לופו יועצת ארגונית
050-3565313 | 2talk.oc@gmail.com
Choose language
מהי שיחה אישית?
שיחה אישית הינה שיחה משמעותית המתנהלת בין המנהל לבין העובד, בפרטיות, ומאפשרת לעובד להעלות נושאים שונים הקשורים במעגלי החיים שלו, בין אם בהקשר לעבודה ובין אם בהקשר לחייו הפרטיים.
שיחה כזו מאפשרת העמקת היכרות, בניית קשר ואמון בין המנהל לעובד. הדגש בשיחה היא על הקשבה מצידו של המנהל.
חשוב שהעובד יגיע מוכן לשיחה ויבין מהי השיחה, מטרותיה, וכן תהיה לו היכרות מוקדמת עם הקלפים.
מבנה מומלץ - שיחה אישית 2talk
פתיחת השיחה:
•פתיחה של המנהל – תיאום ציפיות והסבר על מהות השיחה, המבנה שלה ומטרותיה. משהו כמו: "השיחה היום היא שיחה פתוחה, ואני פה בעיקר כדי להקשיב לך. חשוב לי להכיר אותך קצת יותר ולשמוע ממך על אותם דברים המעסיקים אותך, אם בבית ואם בעבודה".
•המנהל מזמין את העובד לבחור קלפים (כמה דקות בשקט ולבד) ולשתף.
** בשלב זה, כשהקלפים פרוסים של השולחן, מומלץ להשאיר את העובד לכמה דקות לבד ובשקט עם הקלפים, ולצאת להכין לשניכם קפה.
גוף השיחה:
•העובד: מציג אחד אחרי השני את הקלפים שבחר. מדבר, משתף, מספר על עצמו בעקבות הקלף.
המנהל: מקשיב, מתעניין, שואל עוד שאלות, מביע עניין ואמפתיה.
• בהמשך השיחה, לעתים גם המנהל יכול לבחור קלפים שמעניין אותו לשאול את העובד. חשוב! מתוך היכרות עם העובד.ת, לבחור קלפים שאינם חודרניים / פרטיים מידיי, שעלולים להעמיד אותו באי נוחות.
אם עולים דברים להמשך טיפול, חשוב שהמנהל ירשום לעצמו.
אלו קלפים רלוונטיים לשיחה?
•כל הקלפים למעט קטגורית "משוב", (המיועדת למנהל בשיחת משוב).
•אפשר, בהחלטה ניהולית / ארגונית, לבחור להתמקד בקטגוריה אחת, או להתייחס למספר קטגוריות נבחרות.
•אפשר מראש לסנן חלק מהקלפים, שפחות רלוונטיים לשיחה או כשרוצים להתמקד בתחומים מסויימים.
דגשים לשיחה:
•עזרים - ערכת קלפי 2talk.
•את הקלפים מניחים "פתוח" על השולחן, כלומר - העובד רואה את השאלות ובוחר מתוכן.
•אין הגבלה למספר הקלפים אותם בוחר העובד.
•קטגוריה מומלצת לתחילת השיחה – קלף ראשון מתוך "החיים עצמם" (כחול).
•העובד מדבר. המנהל מדובב, מגיב, מתייחס לדברי העובד.
•דגש על דיאלוג, ולא מונולוג של אף אחד מהצדדים.
•70/30 (המנהל בהקשבה 70% מהשיחה)
•משך השיחה – 45-60 דקות. בפרטיות ואינטימיות, ללא הפרעות חיצוניות.
•השיחה אינה "פגישת עבודה". חשוב להתמקד בעובד ובחייו, ולא במשימות שעל הפרק.
רוצים לשמוע יותר על ניהול שיחות אישיות? להעביר למנהלים סדנא או הרצאה בנושא ניהול שיחות משמעותיות? מוזמנים ליצור קשר!